GIMP Suomi • #gimp-suomi @ freenode

Keskustelu

Kysy Gimpressionistilta

GIMPpiin liittyvät ongelmat

Re: Kysy Gimpressionistilta

ViestiKirjoittaja Jop » 09.08.2010 09:42

Itse ehkä tekisin vesileiman näin:
1. Ota kirjoitustyökalu ja kirjotia haluamasi teksti ja laita sen väriksi valkoinen.
2. Muuta sen läpinäkyvyyttä.
Kuva
Jop

ViestiKirjoittaja cutedragonful » 30.10.2010 11:30

En tiedä pitäskö tän tulla tänne mutta mulla on "pieni" ongelma. Kun GIMPissä näkyy siellä se tasot-ikkuna niin painoinpa sieltä sitten sitä pientä rastia, josta se lähtee pois, ja nyt en saa sitä takaisin :(
Saako sitä mitenkään takaisin?
cutedragonful

ViestiKirjoittaja Hetsku » 31.10.2010 12:18

cutedragonful kirjoitti:En tiedä pitäskö tän tulla tänne mutta mulla on "pieni" ongelma. Kun GIMPissä näkyy siellä se tasot-ikkuna niin painoinpa sieltä sitten sitä pientä rastia, josta se lähtee pois, ja nyt en saa sitä takaisin :(
Saako sitä mitenkään takaisin?

OpiGimp -opassarja, kuudes osa; Työtilan hallinta:
Uuden ikkunan voi avata valitsemalla pääikkunasta Ikkunat -> Telakoitavat valintaikkunat. Uusi ikkuna aukeaa omassa telakassaan, jossa on vain se ikkuna. Voit joko liittää tämän ikkunan johonkin muuhun telakkaan tai liittää muita ikkunoita tähän telakkaan.
Vade retro, satana!
Hetsku
Perustaja

ViestiKirjoittaja Argetlam » 20.12.2010 23:38

Olen kirjoitellut erästä juttua wordpadille ja tekisi mieli lisäillä sinne kaikken näköistä brushia,onko tämä mitenkään mahdollista?
Argetlam

ViestiKirjoittaja Tulenohjaaja » 14.03.2011 18:57

Löysin tälläisen pluginnin saksalaiselta sivulta. http://www.thomas-schweitzer.de/wiki/index.php?title=GIMP_Matrix_Plugin varsin näyttävä Matrix-teksti.
On normaali SCM- tiedosto pakattuna zip-muotoon mutta en saa kyseistä aparaattia toimimaan tai edes ilmestymään GIMPiin. Normaalisti olen scripts-kansioon tallnetanut mutta ei ilmesty gimppiin mihinkään dropvalikoihin.
Jos viitsit(te) katsoa toimiiko vai olenko väärin tehnyt jossainkohtaa, vai onko vika p-I:n ohjelmoinnissa? :?
Tulenohjaaja

ViestiKirjoittaja willewi » 15.03.2011 13:13

Morjesta
otetaan esimerkiksi tämmönen kuva http://obamiconme.pastemagazine.com/ent ... 1235952363
Miten tavallisesta valokuvasta saa tehtyä vastaavaa? Ilmeisesti se on ihan yksinkertaisesti tehtävissä, mutta en ole saanut ratkaistua että miten :o
willewi

ViestiKirjoittaja PowerLife » 16.03.2011 15:22

willewi kirjoitti:Morjesta
otetaan esimerkiksi tämmönen kuva http://obamiconme.pastemagazine.com/ent ... 1235952363
Miten tavallisesta valokuvasta saa tehtyä vastaavaa? Ilmeisesti se on ihan yksinkertaisesti tehtävissä, mutta en ole saanut ratkaistua että miten :o

Jep, ei mikään hirveä amerikantemppu.

Menet Värit -> Poista värit. Nyt on mukavan harmaasävyinen kuva. Sitten taasen Värit -> Posterisaatio. Valitse joku kiva arvo, 4 on täs kuvassa mitä testailin paras. Värit tasottuu ja tulee tollasia harmaita isompia alueita vaan. Ne sitten valitset vaikka Valitse värillä-työkalua käyttäen ja läimäset haluamasi värin päälle. Jos haluat vaan erisävysiä esim. sinisiä, on helpoin varmaan tehdä uusi taso ja laittaa sen tilaksi esim. peitto tai väri ja lyödä siihen tasolle sitten haluttu sävy.

Mitä simppelimpi tausta kuvassa on, niin sitä enemmän tohon hahmoon saa värejä. Voi siis olla ihan hyvä idis poistaa taustaa mahdollisuuksien mukaan ja sen jälkeen vasta suorittaa tää operaatio.
Who dares to play with death? Who smells the dragons breath?
PowerLife
Perustaja

ViestiKirjoittaja Hetsku » 19.03.2011 12:00

Argetlam kirjoitti:Olen kirjoitellut erästä juttua wordpadille ja tekisi mieli lisäillä sinne kaikken näköistä brushia,onko tämä mitenkään mahdollista?

Niin siis mitä? Sulla on wordpadilla kirjoitettu tiedosto, johon haluaisit sisällyttää kuvia? Ei onnistu, osta word tai käytä ilmaista LibreOfficea.
Vade retro, satana!
Hetsku
Perustaja

ViestiKirjoittaja Hetsku » 19.03.2011 12:49

Tulenohjaaja kirjoitti:Löysin tälläisen pluginnin saksalaiselta sivulta. http://www.thomas-schweitzer.de/wiki/index.php?title=GIMP_Matrix_Plugin varsin näyttävä Matrix-teksti.
On normaali SCM- tiedosto pakattuna zip-muotoon mutta en saa kyseistä aparaattia toimimaan tai edes ilmestymään GIMPiin. Normaalisti olen scripts-kansioon tallnetanut mutta ei ilmesty gimppiin mihinkään dropvalikoihin.
Jos viitsit(te) katsoa toimiiko vai olenko väärin tehnyt jossainkohtaa, vai onko vika p-I:n ohjelmoinnissa? :?

En saanut itse toimimaan. Ilmeisesti pluginissa on jokin vialla. Jokatapauksessa laitoin Thomasille postia ja kysyin josko sen pitäisi toimia Gimp 2.6:n kanssa.

s
Vade retro, satana!
Hetsku
Perustaja

ViestiKirjoittaja Hetsku » 21.03.2011 16:44

Hetsku kirjoitti:
Tulenohjaaja kirjoitti:Löysin tälläisen pluginnin saksalaiselta sivulta. http://www.thomas-schweitzer.de/wiki/index.php?title=GIMP_Matrix_Plugin varsin näyttävä Matrix-teksti.

En saanut itse toimimaan. Ilmeisesti pluginissa on jokin vialla. Jokatapauksessa laitoin Thomasille postia ja kysyin josko sen pitäisi toimia Gimp 2.6:n kanssa.

s

Sain vastausta. Pluginin pitäisi toimia, mutta se löytyy Gimpissä Tiedosto -> Luo -> Matrix like effectsin alta. Katso ilmestyykö se sinne.
Vade retro, satana!
Hetsku
Perustaja

EdellinenSeuraava

Paluu Kysymykset ja ongelmat GIMPin kanssa