GIMP Suomi • #gimp-suomi @ freenode

Keskustelu

Kysy Gimpressionistilta

GIMPpiin liittyvät ongelmat

Re: Kysy Gimpressionistilta

ViestiKirjoittaja TM-PRO » 23.08.2009 00:03

En oikein saannut hyödynnettyä tätä "Lisää viiste" asiaa. Eli toisin sanoen minulla menee tämä toiminto kuvan reunoille eikä haluamallani tavalla logon reunoille. Eli miten saisin hyödynnnettyä esim. "Häivytä reuna" ja "Lisää viiste" toimintoja kuvan/tason eri kohtiin enkä koko kuvaan? Ja kertokaa toki asiasta kertova Opas jos löytyisi, kun itse olen nyt lukennut GIMPpiä viikon ajan niin paljon, että ihan kaikki ei ole jäännyt päähän.
TM-PRO

ViestiKirjoittaja Peltzi » 23.08.2009 07:34

TM-PRO kirjoitti:En oikein saannut hyödynnettyä tätä "Lisää viiste" asiaa. Eli toisin sanoen minulla menee tämä toiminto kuvan reunoille eikä haluamallani tavalla logon reunoille. Eli miten saisin hyödynnnettyä esim. "Häivytä reuna" ja "Lisää viiste" toimintoja kuvan/tason eri kohtiin enkä koko kuvaan?

Logollasi pitää olla läpinäkyvä tausta, jotta Gimp tietää, missä logosi reunat sijaitsevat. Muuten se olettaa, että haluat viistää koko kuvan.
Kuva
Peltzi
Perustaja

ViestiKirjoittaja TM-PRO » 23.08.2009 10:23

http://i765.photobucket.com/albums/xx300/TM-PRO/Apua.png eli tuossa se ongelmani nyt on. Ymmärtääkseni siinnä on läpinäkyvä tausta ja "Alfa valinnaksi" toimintokin on pällä, mutta se ei ole ottaakseen kumpaakaan ongelmaa. Poistin linkin kuvasta ylimääräiset tasotkin, että se näyttäisi mahdollisemman yksinkertaiselta. Eli mitä teen väärin?
TM-PRO

ViestiKirjoittaja PowerLife » 23.08.2009 11:58

Testailin ite tota viistejuttua ja totesin, että se viiste on ihan säälittävän pieni... varjostus on pari pikseliä kuvan reunassa jopa silloin kun säätimet ovat maksimit täpöllä. Koitappa uudelleen ja seuraa logosi reunoja hyvin tarkkaan.

Mut nyt näyttää koko työkalu kusevan, eli kuhmutus voisi olla paikallaan.

E: Ja varjostus tulisi kuvan oikeaan alareunaan, joka on sinulla musta jo valmiiksikin.. joten se ei edes näy.
Who dares to play with death? Who smells the dragons breath?
PowerLife
Perustaja

ViestiKirjoittaja TM-PRO » 23.08.2009 19:35

Ahaa... elikkäs nyt minunki on tutustuttava taas uuteen suodattimeen. Juu no kiitoksia vastauksista.
TM-PRO

ViestiKirjoittaja TM-PRO » 30.08.2009 11:09

Nonii nyt on se logo valmiina ja mielestäni ihan hyvä elämäni ensimmäiseksi logoksi http://www.ht-arena.com/mayrat_jk/?page=Organisaatio (Bannerissa on nyt se uusi logo)
TM-PRO

ViestiKirjoittaja TM-PRO » 31.08.2009 12:40

No jos tohon logoon viellä lisäis.... ;)

Eli mitä ehdottaisitte tuohon logon reunoihin, kun tuo Gauss-sumennus ei tee reunoista kovin realistisia ja ne ovat sumeat? Ehdotuksia?

P.S En varmaankaan vaikuta kovinkaan oma-alotteiselta, kun koko ajan kyselen...

Edit: Ainiin ja itse logo ;) http://i765.photobucket.com/albums/xx300/TM-PRO/Nakitjamuusi.png
TM-PRO

ViestiKirjoittaja Peltzi » 01.09.2009 10:26

oikeassa olet, gauss sotkee logon reunan. Herää kysymys, että miksi ylipäätään käytät sitä reunoihin?
Kuva
Peltzi
Perustaja

ViestiKirjoittaja TM-PRO » 02.09.2009 13:29

No minulla ei nyt satu olemaan kuvaa millä näyttäisin sen, mutta reunat olivat sellaisia turhan pikselimäisiä ja neliömäisiä...toivottavasti ymmärsit. En sitten oikein aloittelijaana keksinnyt sen tason "tasoittamiseen" muuta kuin gaussin. Olisiko sinulla sitten ollut joku vaihtoehtoinen ehdoitus?
TM-PRO

ViestiKirjoittaja Peltzi » 04.09.2009 16:28

TM-PRO kirjoitti:No minulla ei nyt satu olemaan kuvaa millä näyttäisin sen, mutta reunat olivat sellaisia turhan pikselimäisiä ja neliömäisiä...toivottavasti ymmärsit. En sitten oikein aloittelijaana keksinnyt sen tason "tasoittamiseen" muuta kuin gaussin. Olisiko sinulla sitten ollut joku vaihtoehtoinen ehdoitus?

Paras keino on olla tekemättä niistä pikselisiä. Käytä antialiasointia aina kun mahdollista. Miten teit tuon kuvion?
Kuva
Peltzi
Perustaja

EdellinenSeuraava

Paluu Kysymykset ja ongelmat GIMPin kanssa