GIMP Suomi • #gimp-suomi @ freenode

Keskustelu

Kysy Gimpressionistilta

GIMPpiin liittyvät ongelmat

Re: Kysy Gimpressionistilta

ViestiKirjoittaja Argetlam » 22.06.2009 12:40

tahan peltzin vastaukseen,koetin kyl tuota ensin,mutta kuinka seon mahdollista vasta jalkeenpain mustata?
Argetlam

ViestiKirjoittaja Peltzi » 22.06.2009 12:56

Argetlam kirjoitti:tahan peltzin vastaukseen,koetin kyl tuota ensin,mutta kuinka seon mahdollista vasta jalkeenpain mustata?

Mietinkin tässä PowerLifen kanssa, että olitko lukenut oppaan aiemmat osat.

Siis sinulla on uusi taso, ja sinulla on tekstin muotoinen valinta päällä. Täytät vain valitun alueen mustalla oppaan osassa 1 esitellyin keinoin.
Kuva
Peltzi
Perustaja

ViestiKirjoittaja Argetlam » 23.06.2009 01:45

Jooh,vielä viimeisen kysymyksen kysyn.Tähän ois varmasti löytyny vastaus ku oisin jaksanu ettiä,mutta laiskaku oon niin kysyn nyt teiltä :/ antakaa anteeks.
Eli,koetan tehdä ystävälle omakuvaa,ja siihen aattelin pistää Tekstin (Taustan oon jo tehny) ja sinne tekstin sisälle tiimini logon.Kuinka tämä siis onnistuu?
Esim.Teksti Argetlam,ja tuolla tekstissä näkyisi niiden kirjaimien sisällä mun joukkueen logo

Ja selittäkäähän vielä mahdollisimman yksinkertasesti,kuinka saan tekstin kaksiväriseksi,ja siihen jonkunnäkösen reunan :d
Argetlam

ViestiKirjoittaja Peltzi » 23.06.2009 05:17

Argetlam kirjoitti:Jooh,vielä viimeisen kysymyksen kysyn.Tähän ois varmasti löytyny vastaus ku oisin jaksanu ettiä,mutta laiskaku oon niin kysyn nyt teiltä :/ antakaa anteeks.
Eli,koetan tehdä ystävälle omakuvaa,ja siihen aattelin pistää Tekstin (Taustan oon jo tehny) ja sinne tekstin sisälle tiimini logon.Kuinka tämä siis onnistuu?
Esim.Teksti Argetlam,ja tuolla tekstissä näkyisi niiden kirjaimien sisällä mun joukkueen logo

Ja selittäkäähän vielä mahdollisimman yksinkertasesti,kuinka saan tekstin kaksiväriseksi,ja siihen jonkunnäkösen reunan :d

En tahdo olla epäkohtelias, mutta ihan omaksi parhaaksesi suosittelen lukemaan tuon opassarjan. Pulmasi voit ratkaista vaikkapa tasomaskeilla (osa 3).

Anna miehelle kala ja hän elää päivän. Opeta hänet kalastamaan ja hän elää loppuikänsä.
Kuva
Peltzi
Perustaja

ViestiKirjoittaja Inspect » 23.06.2009 12:02

Ja Opi-gimpin jälkeen luet vielä Joutsin Gimp-oppaat. Mullakin oli alussa hankalaa, mutta kun luki oppaat yhessä viikonlopussa, ja sitten ite kokeili, rupes olemaan jo paljon helpompaa.
Kuva
Inspect

ViestiKirjoittaja Argetlam » 29.06.2009 15:52

Joop,lueskelin noita oppaita,ja opinkin muutamia kikkoja.Mutta kysyisin nyt vielä yhtä asiaa :| Eli,haluaisin yhtä vähän aikaa sitten tekemääni sigiä muokata silleen,että siirtäisin tekstiä ja pienentäisin yhtä siinä olevaa hahmoa.Mutta kuinka saan ne valittua nyt jälkeenpäin?Siis että saan siirettyä sitä ja muokattua sen kokoa?

Hoh,enköhän mä tästä eteenpäin pärjää.
Argetlam

ViestiKirjoittaja PowerLife » 29.06.2009 15:56

Oletko tallentanut työsi xfc-muotoon? Jos olet, avaa se xcf-tiedosto ja tasot-valikosta valitset ko. tasot ja damdidam. Jos olet taasen tallentanut PNG- tai JPG-formaattiin, niin moinen toimenpide ei onnistu.
Who dares to play with death? Who smells the dragons breath?
PowerLife
Perustaja

ViestiKirjoittaja mr.puujalka » 03.08.2009 14:04

Mikä mahtaa olla indeksoitu taso?
mr.puujalka

ViestiKirjoittaja TM-PRO » 03.08.2009 15:03

Hei!

a) Tietääkö kukaan pystyykö kuvaa/tasoa "värjäämään" läpinäkyväksi esim. ämpäri-työkalulla jossa jotkin osat kuvasta olisi "läpinäkyviä" ?

b) Olisiko helpompaa ja tarkempaa versiota tai jotakin saksi-työkalusta, ettei leike-kuva olisi niin röheinen, kun sitä kopioi toiselle alustalle?
TM-PRO

ViestiKirjoittaja PowerLife » 03.08.2009 15:45

TM-PRO kirjoitti:Hei!

a) Tietääkö kukaan pystyykö kuvaa/tasoa "värjäämään" läpinäkyväksi esim. ämpäri-työkalulla jossa jotkin osat kuvasta olisi "läpinäkyviä" ?

b) Olisiko helpompaa ja tarkempaa versiota tai jotakin saksi-työkalusta, ettei leike-kuva olisi niin röheinen, kun sitä kopioi toiselle alustalle?

a) Värjäämään läpinäkyväksi? Voit värjätä osan kuvasta, jättää osan läpinäkyväksi, tai värjätä osan 50% peittävyydellä. Tallenna filee .PNG:ksi niin toimivatkin vielä.

b) Sakset on hanurista, leikkaa poluilla. Sakset kun on automaaginen niin jälki ei ole kovin tarkkaa.
Who dares to play with death? Who smells the dragons breath?
PowerLife
Perustaja

EdellinenSeuraava

Paluu Kysymykset ja ongelmat GIMPin kanssa