GIMP Suomi • #gimp-suomi @ freenode

Keskustelu

Harrastuksesi

Yleistä höpinää kaikesta

Harrastuksesi

ViestiKirjoittaja klank » 05.08.2008 10:04

Otin vähän "mallian! PowerLifeltä tähän aiheeseen.

Mutta mitä harrastatte? Mistä harrastus lähti liikeelle?

Itse harrastan Freestyle laskettelua ja pesäpalloa.

Laskettelu lähti siitä liikelle että isäni on harrastanut laskettelua nuorena joten vei minut ihan pienenä mäkeen. Siitä lähtien olen ollut aktiivisesti mäessä hiihtolomana voin olla joka päivä. En pelkästään laske vaan teen temppuja ja eri laisiä hyppyjä. Nykyään sitä kutsutaan Newscooliksi.

Pesäpallo pallo taas lähti kun koulussa sitä pelattiin paljon koska opettajamme on harrastanut pesäpalloa.
Myös yksi innostajista oli vaari.

Soitan myös rumpuja mutta sitä en kutsu harrastukseksi koska en soita niitä mitenkään "paljon" mutta olen ihan perus hyvä.

Ainiin kolmantena harrastan tietokoneella istumista. Tarinaa en jaksa kertoa :D

PS tietoa freestyle laskettelusta http://fi.wikipedia.org/wiki/Freestylehiihto
Viimeksi muokannut klank päivämäärä 18.08.2008 19:01, muokattu yhteensä 1 kerran
WIHAAA ; )
klank

Re: Harrastuksesi

ViestiKirjoittaja kokhoniemi » 05.08.2008 11:18

Omat harrastukseni koostuvat pääosin lentopallosta, jääkiekosta ja sulkapallosta. Jos sattuu hyvä kaveriporukka, menee myös jalkapallo ja salibandy. Painia olen harrastanut kaksikin vuotta mutta se jäi parisen vuotta sitten pois harrastuspiiristäni, olen miettinyt sen aloittamista uudelleen harrastuksena.

Ykköslaji on kuitenkin lentopallo, ja beach volley menee kesäisin myös. tosin tänäkesänä sekin on jäänyt vähäiseksi.

Mikä minut on ohjannut näihin harrastuksiin?

-"kaveriporukka on ollut todella suuri tekijä harrastuksia valitessa, kotipaikkakunnallani en yleensä harrasta juuri mitään, (paitsi aikoinaan painia ja nykyäänkin jääkiekkoa) mutta lomilla tulee pelattua kavereiden kesken lento, sulka ja jalkapalloa."
kokhoniemi

ViestiKirjoittaja Iccolb » 05.08.2008 11:35

Ei noista nyt paljoa mitään kerrottavaa ole. Keräilen levyjä ja höntsäilen salibandya. Levyjen keräämisessä on se tunne että sai kokoelmiinsa juuri tämän ja tämän lempilevyn lempiartistilta jne. tuottaa vaan mielihyvää katsella omia levyjä ja kuunnella niitä. Salibandyn aloittelin joskus skidinä ja oli aikomus mennä kunnon joukkueeseen muttei sitoutuneisuus ja vastuunkanto houkuttele. En tykkää pelata paineissa niin nyt sitten höntsäilen jossain nelikymppisten säbäseurassa.
Boom! Boom! Boom!!!
Iccolb

ViestiKirjoittaja Japustiini » 05.08.2008 11:55

Olen harrastellut kaikenlaista kuviin liittyvää kikkailua niin kauan kuin muistan ja tämä on johdattanut minut myöhemmin myös Gimpin pariin. Ala-asteen 2. luokalla piirsin tunnistettavan suden mallista. Vaikka piirrustus on mulla nykyään Se Juttu, niin innostus lähteä opiskelemaan kuvataidetta 8-vuotiaana lähti halusta leikkiä savella. Tällä hetkellä mulla on kourassa parikin lappua, joista olisi hyötyä kuvataiteellisille aloille pyrkiessä. Reilu kymmen vuotta on nyt tullut taiteiltua ja jatkossa on sama suunnitelmissa :D
Toinen ylivoimainen harrastus on kitaransoitto. En jaksa tähän tarinaa kertoa, koska se on niin pitkä ja uuvuttava.
Lyhyesti: Innostus lähti yläasteen musiikin tunneilla. Sen jälkeen olen soitellut ahkerasti ja hommannut toinen toistaan hienompia kitaroita ja kitarakamoja. Soittelen muutamassa kaveriporukalla kasatussa bändissä, mutta isompiin projekteihin ei ole tullut vielä osallistuttua. Kitaraa olen soitellut semmosen 6-7 vuotta.
Keräilen myös elokuvia. Tällä hetkellä hyllyssä jotain 40-50 leffaa, joista reilu 5 vielä muoveissa. En tue videovuokrausta :) Haluan elokuvat omiksi. >:)
Liikuskelen myös myös rullaluistelun, lentopallon ja (työmatka)pyöräilyn (30-50 km/päivä) merkeissä. Nämä heitin tähän, että en vaikuttaisi kovin boheemilta koneeseensa sulautuneelta hipiltä.
Kuva
Japustiini

ViestiKirjoittaja PowerLife » 05.08.2008 13:24

Suurimman osan ajastani vietän varmasti koneen ääressä, teen grafiikkaa, koodailen, pelailen jne. Tähän en nyt pureudu tarkemmin.

Näin kesäisin, ja muutenkin, tulee tehtyä aina jonkinverran töitä. Ajelen nurmikkoa, nostelen lippuja, auttelen isää milloin missäkin ja tienailen rahaa. Tämäkään nyt ei harrastustoimintaa ole, paremman tekemisen puutteessa teen vähän duunia ja tienaan hiukkasen rahaa.

Urheilupuolella olen melko rajoittunut. Koulumatkat ja koululiikunnat muodostavat tieytysti osan liikunnallisista aktiviteeteistani, mutta nekään eivät harrastuksia ole. Jos kaveri soittaa ja kysyy minua pelaamaan futista, saatan mennäkkin. Harrastelin tosin pari vuotta futista eikä oikein enää huvita pelata. Nykyään pelaan uppopalloa. Jep, uppopalloa. Uimahallien hyppyaltaan pohjaan ruuvataan kaksi metallikoria, joihin pitäisi pallo kuljettaa. Pallokin tosin uppoaa, ja koko pelaaminen tapahtuu veden alla. Laji on erittäin nopeatempoinen ja raskas, sillä kaikki tehdään hengittämättä. Fyysinen kontakti on melko rajua, mutta harvemmin sattuu mitään vakavaa, sillä vesi pehmentää aika hyvin. Jotenkin kaikki muut urheilulajit tuntuvat hissuttelulta kun vertaa uppopalloon. :D Kun uimahalli on auki, käyn pelaamassa 3 kertaa viikossa. Näin kesäisin kun halli on kiinni meillä on vain yksi vuoro viikossa, ja tuolla maauimalassa ei voi edes pelata niin tyydyn uintiin ja sukelteluun.
Who dares to play with death? Who smells the dragons breath?
PowerLife
Perustaja

ViestiKirjoittaja klank » 05.08.2008 14:51

PowerLife kirjoitti: Nykyään pelaan uppopalloa. Jep, uppopalloa. Uimahallien hyppyaltaan pohjaan ruuvataan kaksi metallikoria, joihin pitäisi pallo kuljettaa. Pallokin tosin uppoaa, ja koko pelaaminen tapahtuu veden alla. Laji on erittäin nopeatempoinen ja raskas, sillä kaikki tehdään hengittämättä. Fyysinen kontakti on melko rajua, mutta harvemmin sattuu mitään vakavaa, sillä vesi pehmentää aika hyvin. Jotenkin kaikki muut urheilulajit tuntuvat hissuttelulta kun vertaa uppopalloon. :D Kun uimahalli on auki, käyn pelaamassa 3 kertaa viikossa. Näin kesäisin kun halli on kiinni meillä on vain yksi vuoro viikossa, ja tuolla maauimalassa ei voi edes pelata niin tyydyn uintiin ja sukelteluun.

WAU!

Uppopallo on kuulemma raskasta. Veljeni harrastaa uintia ja on aika hyvä siinä melkein sen kaikkia aika menee reeneissä. Sillä on uppopalloa välillä reeneissä. Ja puhuu etä on raskasta.

PS paljon voit olla vedenala yhteensä PowerLife? :o
WIHAAA ; )
klank

ViestiKirjoittaja Juice » 05.08.2008 16:20

Joo'o, kyse on siis omasta ajankäytöstä. Mihin menee kaikki ylimääräinen?
Itse ulkoilen nykyään enemmän, kuin olen koneella. Ulkoiluun liittyy monenlaisia harrastuksia, kuten pyöräily ja lasten leikit(Kirkonrotta jne,).Toki käytän aikaani tietokoneella olemiseen. Koneella yleensä selaan foorumeita ja pelailen pelejä.
Saas nähdä miten tuo Ulkoilu-Dataus suhde muuttuu kun saan Unreal Anthologyn :D .

Säännöllisesti harrastan kitaran soittoa, joka on mielestäni erittäin kivaa. Soitan akustista kitaraa siis. Tänä vuonna pitäisi tuo sähkökitarakin hommata. Harjoittelen kuitenkin akustisella kitaralla monia Rock kappaleita esim. Metallicalta ja Led Zeppeliniltä.

Sitten se toinen jota harrastan säännöllisesti; Jalkapallo.
Rakastan kyseista lajia. En voi keksiä hauskempaa tekemistä kuin jalkapallon pelaaminen. Pidän siitä, että jalkapallossa saa juosta niin paljon kuin haluaa, ja se on joukkuepeli. Mikään tennis ei innosta, koska siinä ollaan täysin yksin( Ja jos häviää niin syy on oma, eikä moneen henkeen jaettu :D ). Mutjuu, alkaa tulla kiire. Editoin ehkä lisää illalla.
Nyt jalkapalloa pelaamaan-->
Musiikki ja sen vaikutus minuun - Ensimmäinen artikkelini
Kuva
Juice

ViestiKirjoittaja Iccolb » 05.08.2008 16:56

Ai niin, sellainen seikka unohtui että harrastan myös kävelyä. Siis en mitään kilpakävelyä vaan käppäilen metiköissä.
Boom! Boom! Boom!!!
Iccolb

ViestiKirjoittaja kokhoniemi » 05.08.2008 17:14

Tarkoitatko jotakin vaelluksen kaltaista?
Itsekin pidän vaeltamisesta.
kokhoniemi

ViestiKirjoittaja PowerLife » 05.08.2008 20:40

Vaikea sanoa et kauanko pystyn olemaan veden alla, mut maksimi mitä pystyn sukeltamaan on joku 37m. Ikinä en oo repiny silleen et tuntuis tosi pahalta vaan vetelen ihan rennoin rantein. Uppopalloa pelatessakin toi veden alla oleminen vähän riippuu. Jos heti tulee vääntöä niin ei sitä montaa kymmentä sekuntia jaksa, saati taas jos kyttäilee korin kulmalla niin voi olla vähän pidempään.
Who dares to play with death? Who smells the dragons breath?
PowerLife
Perustaja

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu