GIMP Suomi • #gimp-suomi @ freenode

Keskustelu

Armeija

Yleistä höpinää kaikesta

Re: Armeija

ViestiKirjoittaja kokhoniemi » 05.02.2009 20:55

heterosankari kirjoitti:
kokhoniemi kirjoitti:Ja mihinhän tämä tieto perustuu?

Se tieto seisoo ihan sun omassa tekstissä. Kai nyt ainakin omasta mielestäsi olet pätevä lähde.

No katoppas mokomaa! Niinhän se onkin. Mutta tietenkin livemmässä muodossa. Missään kohdassa en väitä ettei fiksu ihminen ajattelisi mitä tekee. Tietenkin kaikki ajattelevat, mutta liiallisen ajattelun keskittäminen järjettömiltä tuntuviin asioihin ei ole kaikkein järkevin tapa suorittaa varusmiespalvelusta. Mielestäni tämä on aikaisemmankin viestini ydinteema.

Tietenkin kaikkia kirjoituksia voi tulkita eri tavoin, ja olen huomannut että varsinkin omat kirjoitukseni ovat alttiita monille tulkinnoille.

No joo, mtv3:n mukaan vain 5% armeijan aloittaneista on ns. pikapoistujia, ja HS:n mukaan 21.4% on keskeyttänyt riihimäen viestirykmentissä. ja valtakunnallisesti keskeyttäneiden määrä on 16.7%. Joten tuo viidesosa suomalaisista on ehkä turhan julmasti sanottu, mutten viitsinyt varmistaa asiaa koska olen itsekin joskus kuullut vastaavan luvun.

Ja voisin melkein väittää että todella suuri osa ameijan keskeyttäneistä ovat päätyneet ratkaisuunsa jonkin fyysisen pakotteen vuoksi, ei sen takia etteivät sopeutuisi armeijan järjestelmään.

Haukuinkin siis heikoiksi lähinnä niitä joilla ei pää kestä varusmiespalvelusta.
kokhoniemi

ViestiKirjoittaja Hetsku » 05.02.2009 22:18

Yksi näkökulma on tietenkin se, onko armeijassa itsessään jotain vikaa? Tää on semmonen asia mitä voi miettiä myös. Lähinnä sitä pitäisi miettiä, mitenkä kapiaiskomentajat kohtelevat alokkaita. Toivottavasti mun luovasta terminologiasta ei tule huutoa, eikä kapiais-sana ole multa mitenkään arvosteleva/solvaava sana, vaan sanastoani.
Vade retro, satana!
Hetsku
Perustaja

ViestiKirjoittaja krisu » 05.02.2009 22:52

kokhoniemi kirjoitti:Ja voisin melkein väittää että todella suuri osa ameijan keskeyttäneistä ovat päätyneet ratkaisuunsa jonkin fyysisen pakotteen vuoksi, ei sen takia etteivät sopeutuisi armeijan järjestelmään.

Haukuinkin siis heikoiksi lähinnä niitä joilla ei pää kestä varusmiespalvelusta.
Minulla on henkinen syy enimmäkseen etten halua armeijaan. Masennusta vuosikaudet ja muutenkin liian herkkä, enkä halua koskea aseeseen, vaikka olisi mikä tahansa sota tulossa (...tuskin)

Kyllä fyysinenkin puoli on heikko nykyään, mutta henkinen on pahempi. Mulla on niin kauheasti ahdistusta, pelkoa sekä surua elämässäni jo tarpeeksi etten halua siihen perään armeijaa.

70 % varmuudella voi olla että minua ei hyväksytä armeijaan, kun on sitä psykologilla oltu ja todettu masennus, niin tämän pitäisi vaikuttaa lääkärin päätökseen aika paljon. Ja taas aloitin psykologilla käymisen, kun en pysty opiskelemaan.
krisu

ViestiKirjoittaja Hetsku » 06.02.2009 14:18

krisu kirjoitti:Minulla on henkinen syy enimmäkseen etten halua armeijaan. Masennusta vuosikaudet ja muutenkin liian herkkä, enkä halua koskea aseeseen, vaikka olisi mikä tahansa sota tulossa (...tuskin)
Juuri tämän takia siviilipalvelukseen pääsee nykyään eettisin perustein. Mitä erilaisiin sairauksiin tulee, ei tarvitse olla kummoinekaan sairaus että pääsee suoraan koko ongelmasta ohi.
Vade retro, satana!
Hetsku
Perustaja

ViestiKirjoittaja kokhoniemi » 06.02.2009 20:56

Krisu:
Eli käytännössä kyse on sairaudesta (eikös masennus sellainen ole?). Mikä tarkoittaa ettet kuulu millään mutoa tuohon joukkoon joilla ei "pää kestä".

Itsehän ilmaisin vain mielipiteeni armeijan keskeyttäneistä (ja nimenomaan niistä vässyköistä), en siviilipalvelusmiehistä. Tottakai on ymmärrettävää jos ei eettisistä tai terveydellisistä syistä voi armeijaan mennä.

Ja voihan armeijan suorittaa myös aseettomana.

Mutta sinulle Krisu toivon vain jaksamista. Millään tavoin en tahdo masentaa enempää.

Ja heikko-sanalla tarkoitan myös motivaation ja sisun puutetta.

E: Heh, menipä väittelyksi tämäkin...
kokhoniemi

ViestiKirjoittaja -wl- » 06.02.2009 23:55

Itsehän olen palvellut melko tarkalleen 4 viikkoa Pohjois-Karjalan Prikaatissa. Sen voin sanoa, että keskeytyslukuja tarkasteltaessa olisi puolustusvoimienkin syytä katsoa peiliin eikä syyttää pelkästään "läskiä".

Itseäni rassaa jatkuva kiire ja monet naurettavat ja/tai turhat säännöt/käytännöt (voivat vaihdella ihan komppanioittainkin, mutta joka tapauksessa). Sen näin, että kahdella ensimmäisellä viikolla porukkaa potkittiin väkisin pois C-n papereilla (jonkin fyysisen tai psyykkisen "vian" vuoksi) vaikka alokkaat itse olisivat halunneet jatkaa palvelustaan. Että tämmöstä meininkiä. :roll: Ei armeijasta saa oikeanlaista kuvaa ennen kuin itse astuu palvelukseen :|
Kuva
-wl-

ViestiKirjoittaja min√§_itse » 17.11.2009 16:27

Hahhaa!Oonpa vasta 12-vuotta jten armeijaan vasta 6 vuoden päästä.on varmaan aika jännää siellä armeijassa :mrgreen:
Kuva
minä_itse

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu