GIMP Suomi • #gimp-suomi @ freenode

Keskustelu

Opi Gimp dokumentaatio

Yleistä höpinää kaikesta

Opi Gimp dokumentaatio

ViestiKirjoittaja zonwet » 09.02.2010 19:05

Mietein tässä eli olisikohan mahdollista saada tuo " Opi Gimp" ohjeistus pdf.muodossa? Eli se olisi helppo vaikka printata itselle ja lukea sitten samalla kun opiskelee gimp saloja 8-).

Vai saisiko luvan tehdä kyseisestä oppaasta pdf.version itse?
zonwet

Re: Opi Gimp dokumentaatio

ViestiKirjoittaja Peltzi » 09.02.2010 22:39

Hm... olisiko parempi jos luon tulostusta varten erillisen CSS tiedoston.
Minulla on nimittäin aika-ajoin ollut tapana päivitellä tuota opassarjaa, niin sitten sitä ei tarvitsisi joka kerta muuntaa uudestaan .pdf:ksi.

Tai sitten kirjoitan PHP skriptin joka suoltaa kaikki osat HTML dokumentteina .zippiin ladattavaksi.

PDF:ssä muuten mitään vikaa ole. Itse en vain formaattia hallitse.

Mitä olet mieltä?
Kuva
Peltzi
Perustaja

ViestiKirjoittaja zonwet » 10.02.2010 17:45

Peltzi kirjoitti:Hm... olisiko parempi jos luon tulostusta varten erillisen CSS tiedoston.
Minulla on nimittäin aika-ajoin ollut tapana päivitellä tuota opassarjaa, niin sitten sitä ei tarvitsisi joka kerta muuntaa uudestaan .pdf:ksi.

Tai sitten kirjoitan PHP skriptin joka suoltaa kaikki osat HTML dokumentteina .zippiin ladattavaksi.

PDF:ssä muuten mitään vikaa ole. Itse en vain formaattia hallitse.

Mitä olet mieltä?

Ihan kumpi tahansa käy ainakin meikäläiselle. Kumpi on helpompi toteuttaa teikäläisen. Tuosta oppaasta että se on todella hyvä kaikinpuolin ja siksi ehdotin tätä, koska varmaankin moni muukin "haluaisi" kyseisen oppaan printata paperimuotoon ja opetella sen avulla sitten..
zonwet

ViestiKirjoittaja krisu » 11.02.2010 01:52

Tee molemmat Peltzi tai ainakin printti-CSS, koska se on tosi helppo tehdä ainakin. Tosta PHP:stä en osaa sanoa mitään.

Sillä välin hätäratkaisuna on esim. The Printliminator.

Sillä saa muutettua sivut printti-ystävälliseksi, sillä ei voi tehdä PDF:ää, mutta sivun voi muuttaa suoraan printtavaksi. :)
krisu

ViestiKirjoittaja Peltzi » 11.02.2010 11:27

Kirjottelen nyt CSS:ää printtimedialle. Haluaako ihmiset lukea printtejä, joissa käytetään pääteviivaa? Itse en moisia missään tilanteessa kannata, mutta yleisön pyynnöstä voin sen tehdä.

Eli yksinkertaistettuna, kumpi fontti:
Times New Roman vai Arial?
Kuva
Peltzi
Perustaja

ViestiKirjoittaja krisu » 11.02.2010 15:09

Mun mielestä Serif-fontit on tehty printtejä varten enemmän joten Times New Roman.

Se on vähän vaikea valita, kun Arialkin on hyvä fontti printille..
krisu

ViestiKirjoittaja Peltzi » 11.02.2010 16:03

krisu kirjoitti:Mun mielestä Serif-fontit on tehty printtejä varten enemmän joten Times New Roman.

Se on kyllä tiedossa, että seriffit on tarkoitettu juuri tähän mediaan, mutta se ei tee niistä yhtään siedettävämmän näköisiä.

Eniveis, siellä on nyt jonkintasoinen printti CSS. Jos esiintyy ongelmia, hyvä tapa niiden korjaamiseksi on ilmoittaa minulle. Tulostuksenohjausmääritykset tuntuvat olevan vaihtelevissa määrin tuettuja eri selaimissa, mutta koitin tehdä parhaani nykyiseen taitotasooni nähden.
Kuva
Peltzi
Perustaja

ViestiKirjoittaja zonwet » 11.02.2010 17:32

Peltzi kirjoitti:
krisu kirjoitti:Mun mielestä Serif-fontit on tehty printtejä varten enemmän joten Times New Roman.

Se on kyllä tiedossa, että seriffit on tarkoitettu juuri tähän mediaan, mutta se ei tee niistä yhtään siedettävämmän näköisiä.

Eniveis, siellä on nyt jonkintasoinen printti CSS. Jos esiintyy ongelmia, hyvä tapa niiden korjaamiseksi on ilmoittaa minulle. Tulostuksenohjausmääritykset tuntuvat olevan vaihtelevissa määrin tuettuja eri selaimissa, mutta koitin tehdä parhaani nykyiseen taitotasooni nähden.

JESS! Tulostin tossa hetki sitten koko helahoidon ja mulle ainakin kelpaa 8-) Kiitoksia paljon.
zonwet

Paluu Yleinen keskustelu