GIMP Suomi • #gimp-suomi @ freenode

Keskustelu

Oletko kokeillut Linuxia?

Keskustelua tietokoneista, niiden raudasta ja ohjelmista.

Oletko kokeillut Linuxia?

Kyllä
19
61%
En
9
29%
Olen miettinyt kokeilevani
3
10%

√Ą√§ni√§ yhteens√§ : 31

Re: Oletko kokeillut Linuxia?

ViestiKirjoittaja Hetsku » 13.11.2008 17:30

kokhoniemi kirjoitti:Paitsi että se Ubuntun asennusohjelmassa oleva osiointisovellus on todella tehokas ja toimiva.
Minulle se on aiheuttanut vain ongelmia...
Vade retro, satana!
Hetsku
Perustaja

ViestiKirjoittaja kokhoniemi » 13.11.2008 23:10

heterosankari kirjoitti:
kokhoniemi kirjoitti:Paitsi että se Ubuntun asennusohjelmassa oleva osiointisovellus on todella tehokas ja toimiva.
Minulle se on aiheuttanut vain ongelmia...

Minkäköhänlaisia? Ite oon käyttäny sitä monta monituista kertaa eikä minkäänlaista ongelmaa ole ilmennyt. Se vaan on loistanut helppokäyttöisyydellään ja nopeudellaan.
kokhoniemi

ViestiKirjoittaja Japustiini » 14.11.2008 01:36

Kertokaas kannattaisiko minun laittaa Linuxia syömään tilaa tähän koneelle? Ja jos laittaisi niin millainen?

Netti on vedetty kahden Buffalon langattoman boksin kautta, ja ne eivät ilmeisesti toimi yhteen linuxin kanssa ilman kaameaa säätöä.
Onko siis mitään syytä, miksi tarvitsisin Linuxia ilman nettimahdollisuuta? Paitsi Gimp on tietennin eri luokkaa linuxilla.
Kuva
Japustiini

ViestiKirjoittaja JuhaK » 14.11.2008 12:47

Japustiini kirjoitti:Kertokaas kannattaisiko minun laittaa Linuxia syömään tilaa tähän koneelle? Ja jos laittaisi niin millainen?

Netti on vedetty kahden Buffalon langattoman boksin kautta, ja ne eivät ilmeisesti toimi yhteen linuxin kanssa ilman kaameaa säätöä.
Onko siis mitään syytä, miksi tarvitsisin Linuxia ilman nettimahdollisuuta? Paitsi Gimp on tietennin eri luokkaa linuxilla.

On vielä epätodennäköistä, että saisit toimimaan. Mutta jos sattuu löytymään cd-rw levy jostain, niin voit sille polttaa live version jostain distrosta ja kokeilla. Jos tällä pääset nettiin, niin 99% varmuudella pääset myös täydellä asennuksella.
Kuva
JuhaK
Perustaja

ViestiKirjoittaja mr.puujalka » 17.11.2008 16:05

Tulipa taas kysymyksiä kun ajatettelin että asennan joskus ubuntun tai muun distron tähän toiselle osiolle: :)

1. Pitäisi ottaa varmuuskopiot windowsista niin mikä olisi hyvä ohjelma sille, kun ei ole windows xp cd:tä ja tarvitsisin levyimagen usb massamuistille tai muualle mutta ei siis cd:le eikä dvd:le (siis ei buuttaavana)?

2. mistäköhän johtuu tuomonen särö tässä ruudulla, siis molemmilla puolilla ja vähän keskelläkin on semmosta säröä? häiritsee nimittäin grafiikan tekemistä ihan vietävästi!

Siinäpä tämän kertaiset kysymykset, tiän että paremmin olisi vastaukset saanut vaikka ubuntu suomen foorumilta mutta pistetään nyt eka tänne.
mr.puujalka

ViestiKirjoittaja Juice » 23.12.2008 22:16

Elikkäs, nyt olen ostamassa itselleni mini PC:tä. Olisin ostamassa Acer Aspire One-mallista konetta, ja siinä on Linux. Odotan innolla tätä mini PC:tä, sillä olen aina halunnut kokeill Linuxia, ja siinähän se onnistuu mitä parhaimmin :) .
Musiikki ja sen vaikutus minuun - Ensimmäinen artikkelini
Kuva
Juice

ViestiKirjoittaja Hetsku » 26.12.2008 19:08

Juice kirjoitti:Elikkäs, nyt olen ostamassa itselleni mini PC:tä. Olisin ostamassa Acer Aspire One-mallista konetta, ja siinä on Linux. Odotan innolla tätä mini PC:tä, sillä olen aina halunnut kokeill Linuxia, ja siinähän se onnistuu mitä parhaimmin :) .

Minipc-linuxit eivät ole mitään kunnollisia linuxeja, vaan melko onnettomia. Kannattaa asentaa se ubuntu suoraan sinne. Acerissahan on paras (lähinnä täysikokoista) oleva näppäimistö.
Vade retro, satana!
Hetsku
Perustaja

ViestiKirjoittaja TuhoJ » 10.06.2009 18:47

Joo olen kokeillut/käyttänyt Linuxia ja huomasin kuinka upea se on.
Itselläni on tällähetkellä Windows mutta Linux tulee pian olemaan tässä tietokoneessa (jälleen).
Linux on monipuolinen eikä marise pienistä. :D
TuhoJ

ViestiKirjoittaja Lamppu » 18.07.2009 21:56

joo no tullut testattua!
Lamppu

ViestiKirjoittaja Macro » 29.05.2010 11:58

Linuxia voi käyttää, jos osaa. Minusta se on epämiellyttävä, kun on monta vuotta Windowssia käyttänyt. Itse pyöritän Windows XP Professional x32:sta ja Windows Server 2008 R2 Enterprice käyttöjärjestelmillä varustettuja koneita. Monessa koneessa on ollut Linuxin Ubuntu jakelu, mutta jooh... Se ei ole mieleen, kaikki tehty niin hankalasti ;) Oikeastihan siinä olisi varmaan paljon helpompi, mutta sillä voi tuhota itsensä mahtavasti. :) Niinkuin minullekkin kävi, tuli vahingossa muutettua sudon pääkäyttäjän chmodia, ja se oli siinä ;)
Macro

Edellinen

Paluu Tietotekniikka