GIMP Suomi • #gimp-suomi @ freenode

Keskustelu

GIMP ja piirtopöytä ongelma

GIMPpiin liittyvät ongelmat

GIMP ja piirtopöytä ongelma

ViestiKirjoittaja Meeh » 12.05.2010 16:21

Eli siis minulla on Trunstin Slimline Desing Tablet, jolla haluaisin piirtää Gimb'illä.
Gimb kuitenkin jostain syystä heittään piirtopöydän kynän joka kerta vasempaan laitaan, eikä sitä saa sieltä pois. Kaikilla muilla ystävilläni toimii GIMB piirtopöydän kanssa.
Muilla ohjelmilla Trustini kyllä toimii.
Miten asian voisi korjata, onko kellään mitään tietoa?
Meeh

Re: GIMP ja piirtopöytä ongelma

ViestiKirjoittaja Jop » 12.05.2010 18:32

oletko katsonut gimpin asetuksia? siellä oli muistaakseni jokun input hommeli.

Ja muuten se on GIMP, eikä GIMB
Kuva
Jop

ViestiKirjoittaja kokhoniemi » 13.05.2010 19:02

Krhmb.. Trustin pöydistä en kovin montaa kaunista sanaa voi lausua. Oletko asentanut ajurit? Varmaankin tulivat CD:llä mukana? Kaverin Trustissa ongelmana oli kursorin tärinä. Täysin käyttökelvotonta tavaraa jos minulta kysytään.
ps. Tarkoituksenani ei ollut masentaa. Hyvällä lykyllä saatat saadakin pöytäsi pelaamaan :)
kokhoniemi

ViestiKirjoittaja Lilaci » 10.08.2010 15:36

Mulla on wacom intuos4 A5, just ostettu.. Mulla ongelma on vaa just se ett kaikki nää napikat ei toimi siellä eikä Zoomi. mikä häiritsee eniten.. o__o entisel piirtiksel (wacom bamboo) toimi just zoomi ja kaikki hyvi.. mite saisin toimimaan, vai pitääkö vaan odottaa päivityksiä??
Lilaci

ViestiKirjoittaja Peltzi » 11.08.2010 05:25

Lilaci kirjoitti:Mulla on wacom intuos4 A5, just ostettu.. Mulla ongelma on vaa just se ett kaikki nää napikat ei toimi siellä eikä Zoomi. mikä häiritsee eniten.. o__o entisel piirtiksel (wacom bamboo) toimi just zoomi ja kaikki hyvi.. mite saisin toimimaan, vai pitääkö vaan odottaa päivityksiä??

Piirtopöytien virittely alkaa olla jo jonkinasteista rakettitiedettä, mutta aiheeseen löytyy opastusta englanniksi GimpTalkista:

http://www.gimptalk.com/forum/install-g ... 1dac48c949
Kuva
Peltzi
Perustaja

ViestiKirjoittaja niandai » 18.06.2019 06:34

No kyllä siellä järjestelmäasetuksissa pitäisi alimmalla rivillä olla sellainen ohjelma kun Trust tablet, joka on se piirtopöydän kontrollipaneeli. Se mainitsemasi ink sovellutus on joku käsialatunnistusjutska tms. Itselläni on XP-Pen Star G640 Sketch Tablet usb liitännällä ja hyvin toimii GIMP .

Pöytä kannattaa jossain määrin sovittaa piirtoalaan ja näyttöön. Piirtopöytähän käytännössä kartoittaa koko ruudun alan ja sen liikkeet toimivat sitten sen mukaan. XP-PENissa on tosi hyvät säädöt, millä voi sitten hienosäätää pöydän toimintoja, esimerkiksi sitä, miten herkkää kynänliikettä pöydän haluaa havaitsevan.
niandai

Paluu Kysymykset ja ongelmat GIMPin kanssa